Anmeldelser

Monsens Hundeskole arbeider hele tiden for å bli enda bedre. Det er imidlertid ingenting som korrigerer vår kompetanse og kursinnhold bedre enn anmeldelser og tilbakemeldinger fra kursdeltakere som allerede har gjennomført en runde eller tre hos Monsens Hundeskole.

Vi er svært opptatt av at alle dyr og mennesker som utgjør våre kursdeltakere, skal bli sett og hørt. De utallige tilbakemeldingene vi har fått gjennom årene, har virkelig ført oss frem til en kurskvalitet vi er stolte av. På bakgrunn av anmeldelser og tilbakemeldinger kan vi virkelig skryte av at våre kursdeltakere opplever høy læringsgrad.

Alle som har bestemt seg for at nettopp Monsens Hundeskole skal vise dem veien til et herlig forhold mellom hund og eier, vil oppleve skolens instruktører som rause og kunnskapsrike. Mennesker som tar seg tid til alle, og som sprer entusiasme og glede under kursgjennomføringen.

Hva forteller våre kursdeltakere?

«Jeg liker at instruktørene er kunnskapsrike. At de klarer (slik jeg ser det) å ivareta alle ekvipasjene på en positiv måte. Dette gjør at de for meg, blir troverdige, de tror på det de formidler.»

«Det var et eksklusivt og godt passeringskurs med kun 6 ekvipasjer. Gode instruktører gjør at jeg senker skuldrene, hvis det blir problemer, er det garantert hjelp å få. Dette fører til at jeg lettere får konsentrert meg om nyansene i hva som skjer mellom hundefører og hund. Instruktøren peker ut mulige forhold jeg bør arbeide med og jeg får ro til å prøve. Får vi det ikke til, er instruktørene motiverende og gir meg tro på at det bare er å stå på.»

«– Samstemte og positive kursinstruktører. – Meget godt faglig nivå. – Meget god tetthet mhht instruktører. – God progresjon i kurset. – Tiden gikk fort, morsomt for både hunder og eiere – Tilleggseffekter – hunden vår går nå både penere i bånd og snuser mindre på tur.»

«Jeg likte veldig godt at det ble satt tydelige forventninger til hundeførerne. Instruktør satte tydelige krav, men var samtidig positiv til at vi skulle klare å oppfylle forventningene/kravene. Vi fikk god tilpasning til nivå, og jeg opplevde at alle på kurset ble sett i like stor grad. Mange av øvelsene var svært gode og vi ble pushet litt lengre enn vi antakeligvis hadde turt å pushe oss selv.»

«Å få inspirasjon og konkrete tips til hvordan man kan jobbe med egen hund.»

«Instruktørene understreket betydningen av hundeeiernes positive tilnærming til valpen, det ble en aha popplevelse for meg. Det var en meget positiv stemning på kurskveldene. Hundeeierne fikk ros og BRA under treningen av valpen og det tydeliggjør, slik jeg ser det, hvor godt en positiv bekreftelse virker både for hund og hundeeier. Ikke minst blir jeg som hundeeier gjort oppmerksom på hvor flink valpen min faktisk er. Hunden blir sett og tilbakemelding gitt.»

«Jeg/vi likte spesielt instruktørenes interesse i hver enkelt hund…..at dere bryr dere om hver eneste hund og tar dere bryet med å lære navn, tar dere tid til å snakke med eierne etc. Jeg har hørt fra mange andre som har gått på andre hundeskoler at dette ikke nødvendigvis er normen. Jeg satte stor pris på at gruppene var små. Som førstegangs «hundemamma» var det viktig for meg å kunne snakke med dere om alt vedr. hunden, spesielt bekymringene man har… Jeg opplevde at mine spørsmål og bekymringer ble tatt veldig seriøst og jeg fikk alltid et svar. Dere har alltid et svar eller en mulig løsning…….liker!!!»

Flinke, dedikerte instruktører. At vi fikk god hjelp, og at ingen spørsmål var dumme. At vi har fått på plass hverdagslydighet til valpen med øvelser som var enkle å følge opp hjemme.

Morsomme og engasjerte instruktører. Variert og fint program.

Passe stor gruppe, fikk god oppfølging av instruktørene. Jeg synes alle var oppmerksomme og dyktige! Veldig fornøyd med blandingen av praksis og «teori», og for dette aktuelle kurset så var det et fint kurssted med mange forstyrrelser.

Positive og inspirerende instruktører, flinke til å gi gode tilbakemeldinger – og kjempeflinke til å «improvisere» videre løp underveis i kurset! 🙂 Også veldig bra at det var flere instruktører og «få» hunder, ble dermed store muligheter for å jobbe mer individuelt.

Det var lagt opp slik at hele familien kunne delta. Hyggelig og positivt. Følte oss trygge å at det var gode metoder.

Vi fikk god tid og hjelp av instruktørene.

Det beste med kurset har helt klart vært instruktørenes engasjement. Veldig godt med få deltagere slik at vi fikk den oppfølgingen vi trengte.

Det aller beste var å se hvor godt valpen vår trivdes på kurset og inspirasjonen både henne og vi fikk ved å gå på det.

At det var vektlagt positiv kontakt med hunden. Og at det ikke var for mange hunder som deltok. (Da ble det bedre tid til individuell oppfølging) 2 instruktører var også et stort pluss.

Entusiastiske og motiverende kursledere, varierte øvelser. Kurslederne har vært svært tilgjengelige for råd, også utenom kurskveldene.