Andreas Nymoen

Instruktør og daglig leder Andreas fullførte sin instruktørutdannelse i juni ‘16. Han har gjennom oppveksten delt hverdagen med hunder i huset.

Han er en utadvendt, positiv og løsningsorientert person som synes trening av hunden skal være gøy for både hund og eier. Det gleder Andreas når han ser en hund og eier som viser hverandre gjensidig respekt og tillit. Andreas har som mål at alle hunder som forlater Monsens Hundeskole skal være på god vei til å bli godt sosialiserte familiemedlemmer.

Margrethe Monsen

Eier og instruktør Margrethe Monsen er utdannet hundeinstruktør og har etter fartstid hos andre hundeskoler gått sin egen sti og etablert egen skole, nettopp fordi hunden din fortjener det!

Hundeinstruktøren Margrethe er alltid tålmodig, blid og positiv og jakter etter å inspirere deg som er hundeeier. Det skal være morsomt å trene og være sammen med hunden! For hva er vel bedre for hunden enn en motivert eier som fyller på med en mentalt og fysisk variert hverdag, med trening, aktiviteter og masse moro?

Margrethe Monsen
Cathrine Jullum Kise

Instruktør Cathrine har hatt dyr nesten hele livet. Vokst opp med katt, familiehund, drevet med hester siden hun var 10 år og fikk endelig egen hund i 2013, cockeren Hedwig. Cathrine og Hedwig er aktive innen Kreativ Lydighet og ble tatt ut til landslaget for Nordisk Mesterskap 2020.

Som instruktør er Cathrine tålmodig, inspirerende og kreativ. Hun er levende opptatt av å bygge et godt samspill mellom hund og eier for at du som eier skal få mer ut av det som bor i både deg og hunden din.

Tobias Monsen

Tobias har hatt hund nesten hele livet. Interessen for hund og hundetrening kom for alvor tidlig i tenårene. I 2020 bestemte Tobias seg for at også han ønsket å jobbe med hund og tok sin instruktørutdannelse 2021/2022.

Tobias er glad i å være rundt og jobbe med mennesker og deres hunder. Han er opptatt av at familiehunden skal fungere godt i samfunnet vårt og at man ved hjelp av positive treningsmetoder får hund og eier til å bli et godt team. Man skal ha det gøy på krus mens man samtidig lærer nye ting.

Tobias Monsen
Nina Schrøder Briggs

Instruktør Nina er en dyreelsker og har kjent på den positive effekten det å ha dyr rundt seg kan gi på kropp og helse. Hun fokuserer på relasjonen mellom hund og eier slik at andre kan oppleve det samme.

Hun er en positiv, utadvendt og trygg person som ønsker at trening skal være givende for både hund og eier. Hun mener at trening gjennom positiv forsterkning og fokus på både fysiske og mentale utfordringer vil hjelpe firbente og tobeinte til å knytte sterke bånd og få til ett godt samspill. Nina har utdanning som hundeinstruktør og har god erfaring som kursleder.

Morten Kristian Platou

Morten har lang erfaring med hund gjennom det meste av livet og er i dag hundefører i Forsvaret. Han har vært aktiv i hundemiljøet på flere felt, og finner den største motivasjonen for søksarbeid og leksutvikling.

Som instruktør er Morten opptatt samspillet mellom hund og fører. Han har fokus på at alle får flere verktøy å bruke i sin hundetrening, at man skal ha det gøy og føle mestring gjennom kurset. Morten har i dag en Malinois med navn Toke som er godkjent patruljehund i Forsvaret. Morten ble kjent med Monsens Hundeskole AS i 2020, og startet samarbeid med de i 2022.

Han har flere instruktørutdannelser, blant annet som instruktør patruljehund ved Forsvarets Hundeskole og driver Platou Hundetjeneste.

Morten Kristian Platou